خانه های هوشمند چه مزایایی دارند؟
نوشته شده توسط : جعفری

مزایای یک خانه هوشمند نه تنها به محصولات و سیستم انتخابی شما بستگی دارد، بلکه به انتظارات شما نیز بستگی دارد. هنگامی که انرژی صرفه جویی شود، راحتی افزایش یابد و/یا ایمنی بهبود یابد، ارزش افزوده می تواند ایجاد شود. یک برنامه محبوب و موثر کاهش خودکار دمای اتاق در زمانی که دور هستید همراه با گرم کردن مجدد به موقع قبل از بازگشت به خانه است. بسته به رفتار قبلی، بین دو تا هشت درصد در هزینه های گرمایش صرفه جویی می شود و راحتی را افزایش می دهد. خانه هوشمند چیست؟

نمونه معمولی دیگر تجهیز خانه به نورپردازی کم مصرف و آشکارسازهای حرکت است. این باعث افزایش راحتی و ایمنی در نقاط معمولی خانه، مانند راه پله ها یا راهروهای باریک می شود و انرژی کمتری مصرف می شود. آشکارسازهای حرکتی در محوطه بیرونی خانه و ورودی خانه نیز محافظت در برابر سرقت را بهبود می بخشد.

خانه هوشمند اثر انگشت

به عنوان مثال، اگر به جای کلید درب ورودی، همانطور که اغلب در هتل ها استفاده می شود، یک کارت کلید انتخاب کنید، سه چیز با خاموش کردن خودکار همه دستگاه های الکتریکی به دست می آید - به استثنای دستگاه های کاملا ضروری در حالت آماده به کار یا عملکرد عادی. مانند یخچال و فریزر:

1. صرفه جویی در انرژی،
2. افزایش راحتی و
3. امنیت که وسایلی مانند اجاق گاز یا دستگاه قهوه ساز نمی توانند خطری ایجاد کنند.
اگر درب به طور خودکار پس از برداشتن کارت کلید قفل شود، یک اثر امنیتی اضافی وجود دارد.

اگر نمی‌خواهید از کارت کلید استفاده کنید، می‌توانید همان اثر را به دست آورید، به عنوان مثال، با یک کلید روشن/خاموش مرکزی روی درب ورودی، عملکرد از طریق تلفن هوشمند یا حسگر اثرانگشت روی درب جلو. در این صورت می توان گرمایش را قبل از ورود به خانه روشن کرد و با اثر انگشت در را باز کرد. این بدان معناست که کودکان می‌توانند بدون کلید خود به خانه بیایند، با کیسه‌های خرید پر، شما نیازی به جستجوی کلید یا کارت ندارید و ساکنان مسن‌تر مجبور نیستند عینک خود را جستجو کنند. هوشمند سازی منازل

به دلیل خطرات امنیتی قابل توجه، باید از کنترل درب ورودی از طریق تلفن همراه (چه از طریق بلوتوث و چه از طریق اینترنت) خودداری کنید. از یک طرف، این می تواند یک هدف جالب برای هکرها باشد، و از طرف دیگر، در صورت گم شدن یا دزدیده شدن تلفن همراه، خطر سوء استفاده زیادی وجود دارد.
همچنین مهم ترین اطلاعات این موضوع را به صورت پادکست برای شما آماده کرده ایم. در اپیزود "خانه هوشمند" ماری هارتمن، در میان دیگران، با سورن دیماند، کارشناس دیجیتالی سازی در مرکز مصرف کنندگان NRW صحبت می کند. گوش کن!


هزینه راه حل خانه هوشمند چقدر است؟

هزینه های یک خانه هوشمند بسیار متفاوت است، بسته به اینکه کدام فناوری شبکه را انتخاب می کنید و چند دستگاه را می خواهید ادغام کنید. پیشنهادات سطح ورودی برای فناوری شبکه بر اساس استانداردهای بی سیم از چند صد یورو شروع می شود. ممکن است منطقی باشد که ابتدا تجهیزات اساسی را انتخاب کنید که در صورت لزوم قابل گسترش باشند. برای انتخاب سیستم باز باید دقت شود. یک سیستم مبتنی بر کابل معمولاً گرانتر از سیستم بی سیم است. چندین هزار یورو باید در اینجا سرمایه گذاری شود. هیچ محدودیتی برای هزینه های یک خانه هوشمند وجود ندارد.

برای کاربردهای خانه هوشمند که بهره وری انرژی ساختمان را افزایش می دهد، امکان دریافت بودجه از بودجه فدرال برای ساختمان های کارآمد (BEG) نیز وجود دارد. برنامه های به اصطلاح کارآمد خانه هوشمند، مانند ترموستات های هوشمند، راه حل های نظارتی برای ارزیابی مصرف انرژی یا سیستم های مدیریت انرژی، تا 20 درصد از هزینه ها تامین می شود. بنابراین از قبل بررسی کنید که آیا تامین مالی یک گزینه است و چه الزاماتی باید برآورده شود. اطلاعات بیشتر را می توان در اینجا یافت.


تفاوت بین سیستم های باز و بسته چیست؟

فناوری های مختلفی برای خانه های هوشمند وجود دارد. سیستم های باز استانداردی دارند که توسط ارائه دهندگان راه حل های مختلف خانه هوشمند پشتیبانی می شود. این بدان معنی است که محصولات تولید کنندگان مختلف را می توان با یکدیگر ترکیب کرد. به عنوان مثال می توان به بلوتوث LE، EnOcean، WLAN، Z-Wave، ZigBee و KNX اشاره کرد. به استثنای دومی، همه آنها سیستم های رادیویی هستند.

از سوی دیگر، سیستم های بسته با دستگاه های ارائه دهندگان دیگر سازگار نیستند. اگر هیچ راه حل فنی برای یک کار خاص از یک ارائه دهنده وجود نداشته باشد، فناوری تولید کننده دیگر قابل استفاده نیست.

کابل یا رادیو؟
نصب سیستم های سیمی تنها در صورتی امکان پذیر است که بازسازی یا ساختمان جدید در حال انجام باشد. برای هر نقطه مصرفی که قرار است به آن دسترسی داشته باشید باید یک خط جداگانه گذاشته شود. این نیز به هزینه های گاه قابل توجه چنین سیستمی کمک می کند. از طرفی انتقال اطلاعات بسیار سریع بوده و هیچ خطایی وجود ندارد





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: